افزایش قیمت در کدام بازار جهانی قابل قبول تر است؟

افزایش قیمت در کدام بازار جهانی قابل قبول تر است؟

به گزارش ایزو وب نستله چشم انداز رشد را زیاد می کند و واکنش مصرف کنندگان را به افزایش قیمت ها نشان داده است.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، شرکت صنایع غذایی سوئیسی نستله اخطار داد که افزایش قیمت ها در نهایت می تواند بر حجم فروش تاثیر بگذارد چونکه پیشبینی رشد فروش تمام سال خویش را به ۷ تا ۸ درصد افزایش داد.
تورم فشار هزینه، کمتر از حد انتظار به بزرگ ترین گروه موادغذایی جهان در سه ماهه دوم لطمه زد و افزایش قیمت سبب افزایش رشد فروش ارگانیک در نیمه اول شد.
مشاغل کالاهای مصرفی با هزینه های فزاینده مواد خام، انرژی و حمل و نقل مواجهند و با اینکه به نظر می آید خیلی از مصرف کنندگان تابحال افزایش قیمت های ناشی از آنرا پذیرفته اند اما تاخیر در اجرای آنها حاشیه سود شرکت ها را می کاهد.
مارک اشنایدر، مدیرعامل شرکت نستله اظهار داشت: تاکنون، شواهدی که در مورد خرید و فروش مصرف کنندگان با قیمت پایین دیده ایم، به دسته ها و جغرافیای خاصی محدود شده است اما این بدان معنا نیست که این اتفاق نمی تواند در ادامه راه بیفتد.
طبق گزارش رویترز، نستله پیشبینی رشد فروش تمام سال خویش را مانند رقبا در اوایل این هفته، بعد از افزایش شدید قیمت ها که به هر چهار شرکت کمک کرد تا انتظارات فروش سه ماهه دوم را شکست دهند، افزایش داد.
اشنایدر اظهار داشت که افزایش قیمت برای محصولات خانگی یا لوازم آرایشی راحتتر از موادغذایی است اما قیمت گذاری به مرور زمان افزایش می یابد.
نستله اظهار داشت که حاشیه سود عملیاتی معاملاتی زیربنایی آن از ۱۷.۴ درصد پارسال به ۱۶.۹ درصد در نیمه اول سال ۲۰۲۲ کاسته شده است. هم اکنون حدود ۱۷ درصد برای کل سال هدف گذاری شده است که پایین ترین محدوده ۱۷ تا ۱۷.۵ درصدی قبلی است.
جان کاکس رئیس سهام سوئیس در شرکت خدمات مالی از Kepler Cheuvreux می گوید: قیمت های بالا در بعضی موارد بر حجم تاثیر می گذارد چونکه مصرف کنندگان تحت فشار احیانا در بعضی موارد به دنبال جایگزین های ارزان تر هستند.




منبع:

1401/05/09
10:20:54
5.0 / 5
529
تگهای خبر: بازار , خدمات , سهام , سود
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web