ممنوعیت فروش محصولات موتورولا و لنوو در آلمان

ممنوعیت فروش محصولات موتورولا و لنوو در آلمان

به گزارش ایزو وب، دادگاهی در آلمان فروش گوشیهای هوشمند، تبلت ها و سایر گجت های لنوو و موتورولا را به علت یک اختلاف حقوقی و نقض حق ثبت اختراع ممنوع کرده است.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، شرکت لنوو(Lenovo) و شرکت تابعه آن موتورولا موبیلیتی(Motorola Mobility) با یک چالش حقوقی جدی در آلمان روبرو شده اند.
ماجرا از این مقرر است که شرکت فناوری آمریکایی اینتردیجیتال(InterDigital) از شرکت لنوو شکایت کرده است، چون که این شرکت دارای حق اختراع یک فناوری است که در دستگاه های لنوو استفاده شده است.
این شکایت در ارتباط با استفاده از ماژول های WWAN است که برای اتصال به اینترنت موبایل ضروری هستند. ماژول های WWAN در خیلی از گجت های لنوو همچون گوشی هوشمند موتورولا اج ۵۰ اولترا(Edge ۵۰ Ultra) که اخیرا عرضه شده است، بکار گرفته شده اند.
اینتردیجیتال با لنوو بر سر هزینه هایی که لنوو باید جهت استفاده از این فنآوری بپردازد، اختلاف نظر دارند. اینتردیجیتال ادعا می کند که لنوو هزینه مربوطه را پرداخت نکرده است و لنوو هم به نوبه خود استدلال می کند که شرایط اینتردیجیتال ناعادلانه است.
حالا یک دادگاه در مونیخ آلمان به نفع اینتردیجیتال رای داده است. بر مبنای حکم این دادگاه، شرکت لنوو از فروش، عرضه یا واردات دستگاه های دارای فناوری WWAN همچون گوشیهای هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ هایی که از شبکه های تلفن همراه مانند GSM، UMTS، LTE و ۵G استفاده می نمایند، منع شده است.
این حکم ممنوعیت نه تنها فروش گوشیهای هوشمند موتورولا، بلکه طیف وسیع تری از دستگاه های لنوو را هم تحت تاثیر قرار می دهد.
لنوو حالا محصولات مورد بحث را از وب سایت های آلمانی خود حذف کرده است، اما خرده فروشان در این کشور هنوز این محصولات را در انبارهای خود دارند و با مشکل مواجه گشته اند.
این دعوای حقوقی منحصر به این مورد نیست، بلکه بخشی از یک طیف گسترده تر از اختلافات بر سر حق اختراع یا پتنت ها است که برای عملکردهای کلیدی فناوری در ارتباطات سیار حیاتی هستند. این اختلاف نظرها اغلب به تفسیر آن چه که شرایط صدور مجوز منصفانه، معقول و غیر تبعیض آمیز(FRAND) را تشکیل می دهد، بستگی دارد، موضوعی که هنوز به وضوح در قوانین اروپا تعریف نشده است.
این وضعیت بر تنش های مداوم در فناوری جهانی در مورد صدور مجوز ثبت اختراع تاکید می کند و آلمان به سبب چارچوب حقوقی طرفدار شاکی در دعواها بر سر حق ثبت اختراع، به یک نقطه کانونی برای این مساله تبدیل گشته است.
چنین حکم هایی نتایج قابل توجهی برای صنعت فناوری دارند و به صورت بالقوه بر نحوه مذاکره شرکت ها در مورد قراردادهای مجوز و مدیریت مالکیت معنوی خود در بازارهای کلیدی در سرتاسر جهان تاثیر می گذارد.
حالا در صورتیکه فعلاً این ممنوعیت برقرار است، تاریخچه چنین دعواهایی نشان داده است که شرکت ها اغلب در نهایت به یک توافق دست می یابند که می تواند حکم دادگاه را پس بگیرد.



1403/02/24
11:18:26
5.0 / 5
313
تگهای خبر: بازار , دیجیتال , سایت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web