یك مقام مسئول اعلام كرد:

تدوین استراتژی صادرات مبتنی بر حضور در كشورهای همسایه

تدوین استراتژی صادرات مبتنی بر حضور در كشورهای همسایه

به گزارش ایزو وب یك مقام مسئول در وزارت صنعت با اشاره به استراتژی دولت در خصوص توسعه صادرات در كشورهای همسایه اظهار داشت: برای پشتیبانی از تولید داخل بر روی نمایشگاه های صادرات محور متمركز شده ایم.



به گزارش ایزو وب به نقل از مهر، بهمن حسین زاده امروز سه شنبه ۹ مهر ۹۸ در نشست خبری خود با خبرنگاران از استراتژی وزارت صنعت معدن و تجارت برای حضور در بازارهای هدف صادراتی كشورهای همسایه آگاهی داد و اظهار داشت: بر این اساس وزارت صنعت معدن و تجارت در حوزه تجارت خارجی و صادرات متمركز بر حضور در بازار كشورهای همسایه بعلاوه چین شده كه در این راستا ما نیز برگزاری نمایشگاه های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را به منظور معرفی كالاهای ایرانی در دستور كار قرار داده ایم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: دسترسی به بازار منطقه با جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری كه دارای مرزهای آبی و خاكی گوناگون است، توسعه صادرات را در اولویت قرار داده كه نخستین گام آن معرفی كالاهای صادراتی ایران است، بر این اساس فضا حالا برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی باز است و می توانیم با معرفی كالاهای خود، بازارگشایی لازم را در این عرصه داشته باشیم.
وی اشاره كرد: در برنامه ششم توسعه رشد بالغ بر ۲۱ درصدی پیش بینی شده كه بر این اساس باید سیاستگذاری های لازم برای معرفی كالاهای ایرانی صورت گیرد، این در شرایطی است كه باید زمینه را برای حضور كالاهای ایرانی در بازارهای دنیا فراهم نماییم.
حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود اشاره كرد: مروری بر نوع فعالیت كشورهای پیشرفته برای حضور در بازارهای هدف صادراتی خود نشان داده است كه بیشترین تمركز بر روی برگزاری نمایشگاه های خارجی به صورت هدفمند است كه بر این اساس ایران نیز باید به صورت متمركز در این عرصه كار نماید.
مدیرعامل شركت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اگر مقرر است برخی كالاهای خاص ایرانی همچون زعفران و خشكبار به بازارهای كشورهای مختلف و همچون اروپا راه یابد، باید صادركنندگان كالاهای ایرانی بیشترین حضور را در نمایشگاه های مرتبط تجربه نمایند، ضمن اینكه توسعه حضور در كشورهای دوست و مشترك المنافع نیز می تواند به رونق صادرات ایران كمك نماید.
حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه ساخت داخل از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و اشاره كرد: امسال كه سال رونق تولید است تمام تمركز ما بر برگزاری نمایشگاه های تقاضامحور بوده تا بتوانیم در رونق تولید و پشتیبانی از ساخت داخل گام های عملیاتی برداریم، ضمن اینكه تجربه برگزاری این نمایشگاه نشان داد كه می توان نیاز وارداتی به خیلی از كالاهای موردنیاز كشور را با ساخت داخل برآورده كرد و از خروج ارز نیز جلوگیری نمود.
وی اظهار داشت: بر این اساس علاوه بر تمركز بر روی ساخت داخلی، در حوزه دانش بنیان ها و استارت آپ ها نیز الگوی مشخصی مورد تاكید قرار دارد به نحوی كه در هر نمایشگاه یك جزیره یا پاویون به دانش بنیان های تخصصی آن حوزه اختصاص می یابد.
حسین زاده همین طور از برنامه ریزی جدی ایران برای حضور در اكسپوی ۲۰۲۰ دبی آگاهی داد و اظهار داشت: ۲۵ میلیون نفر از این نمایشگاه كه به مدت شش ماه در دبی برگزار می شود، بازدید خواهند كرد كه در آنجا فرصتی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی، پتانسیل های فرهنگی و تولیدی كشور وجود دارد.
این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره كرد: برگزاری نمایشگاه ها خط مقدم توسعه صادرات در فضای تجارت فرامرزی است و بنا بر این ما سه استراتژی را در نظر گرفته ایم به نحوی كه حضور در نمایشگاه های خارجی، برگزاری نمایشگاه های داخلی و توسعه فعالیت های نمایشگاهی با تمركز بر كشورهای همسایه در دستور كار است.





منبع:

1398/07/09
14:09:37
5.0 / 5
1493
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تخصص , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web