مدیركل بازرسی ویژه سازمان حمایت تاكید كرد:
شكر به اندازه كافی در بازار وجود دارد
ایزو وب: مدیركل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با تاكید بر اینكه شكر به اندازه كافی برای مصارف مختلف صنفی، صنعتی و خانوار در بازار وجود دارد از استمرار نظارت جدی بر پروسه تأمبن و عرضه شكر در كشور آگاهی داد.
به گزارش ایزو وب به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجتبی ماجد اظهار داشت: طبق جمع بندی گزارش عملكرد بازرسی سال ۱۳۹۷ در سطح كشور بالغ بر ۱۲۱ هزار مورد بازرسی از واحد تولید، بسته بندی، پخش و عمده فروشی و خرده فروشی قند و شكر در امتداد كنترل و پایش نحوه عملكرد و رعایت ضوابط و مقررات انجام شده است.
وی به نحوه رصد وضعیت بازار شكر و اعمال نظارت و كنترل برای مقابله با افزایش خودسرانه قیمت ها اشاره نمود و اضافه كرد: در این مدت، به منظور كنترل و تنظیم بازار شكر در مجموع ۱۲۱ هزار و ۴۷۱ مورد بازرسی از سطح مبادی تولید، تأمین و توزیع توسط بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت در سطح كشور انجام شد كه حاصل آن تشكیل ۴ هزار و ۱۲۵ فقره پرونده تخلف به ارزش قریب به ۶۴۰ میلیارد ریال بوده است.
مدیركل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان افزود: از مجموع پرونده های تخلف متشكله، ۵ فقره مربوط به واحدهای تولیدی به ارزش ۵۷۵ میلیارد و ۸۶۶ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال، ۶ فقره مربوط به واحدهای بسته بندی به ارزش یك میلیارد و ۳۶۳ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۰۰ ریال، ۳۱۶ فقره مربوط به واحدهای پخش و عمده فروشی به ارزش ۴۲ میلیارد و ۴۴۳ میلیون و ۲۵ هزار و ۷۰۰ ریال و ۳ هزار و ۷۹۸ فقره مربوط به تخلف واحدهای خرده فروشی به ارزش ۱۹ میلیارد و ۹۷۹ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۵۵۱ ریال است كه برای رسیدگی به ادارات كل تعزیرات حكومتی منعكس شده است.
وی اظهار داشت: طرح نظارت همچنان با جلب مشاركت سایر نهادها و مراجع ذیربط منجمله تعزیرات حكومتی و اتاق های اصناف ادامه داشته و با واحدهای عمده و خرده فروشی كه اقدام به تخلفات تعزیری شامل كم فروشی، گران فروشی، احتكار، اختفا و امتناع از عرضه و … می كند برخورد خواهد شد.
ماجد با تاكید بر اینكه وفق ضوابط و مقررات جاری برخورد مؤثر و بازدارنده اعمال خواهد شد، افزود: همین طور تمهیدات لازم به منظور نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی به منظور حصول اطمینان از صحت عرضه مطلوب كالا در شبكه تعریف شده در سقف قیمت مصوب، اتخاذ و حسب مورد اقدام قانونی درباب تخلفات احتمالی انجام می شود.
وی اشاره كرد: همه فروشگاه ها و مراكز خرید ملزم به نصب برچسب قیمت بر روی كالاهای مورد عرضه هستند و همین طور مراكز خدماتی نیز باید نرخ نامه خودرا در معرض دید شهروندان قرار دارند تا نحوه ارائه خدمات آنها شفاف باشد و در صورت خودداری از این كار با آنها برخورد قانونی انجام خواهد گرفت.
مدیركل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان موفقیت در برخورد با تخلفات صنفی و پایش هرچه بهتر بازار را در گرو همكاری و تماس همشهریان با سامانه ۱۲۴ دانست و از آنان درخواست نمود كه هرگونه تخلف مشهود از قبیل گران فروشی، كم فروشی، تقلب، عدم عرضه صحیح كالا، احتكار، عدم صدور فاكتور خرید و سایر تخلفات را بوسیله سامانه مذكور گزارش كنند تا در اسرع زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.
منبع: ایزو وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب